A A A
Je bent hier > Hulp > Ik heb een hulpvraag / Buurtbemiddeling

Beter een goede buur...

 

We wonen met z'n allen dicht op elkaar. Veel huizen zijn gehorig en we hebben allemaal zo onze eigen ideeën over ‘hoe het hoort’. Kortom, we hebben al snel last van elkaar. In de meeste gevallen is overlast gelukkig beperkt.

 

Wie spreekt mijn buren aan?
Je bent zelf verantwoordelijk voor een goed contact met jouw buren. De politie en/of verhuurder komt pas in actie als er sprake is van zeer ernstige overlast of strafbare feiten. Gelukkig kun je, met behulp van Buurtbemiddeling Almere, veel ellende voorkomen!

 

Ter inspiratie:

lees hier de columns van de coördinator over haar ervaringen met Buurtbemiddeling.

 

Begeleiding bij het oplossen van een (dreigend) conflict

 

Heb je een (dreigend) conflict met je buren en kom je er niet uit? Vraag dan een gratis een bemiddelingsgesprek aan. Buurtbemiddeling Almere is onpartijdig en biedt begeleiding bij het oplossen van een (dreigend) conflict met de buren. De vrijwillige bemiddelaars zijn getraind en worden professioneel begeleid. Zij bieden een luisterend oor en begeleiden het gesprek tussen beide buren. Zij helpen beide partijen om samen tot afspraken te komen, zodat beide partijen tevreden zijn.

Contact

 

Met al uw vragen kunt u terecht bij de coördinator Buurtbemiddeling via buurtbemiddeling@deschoor.nl of telefonisch op 036-5278500.

 

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 15.00 uur.

 

Samen een oplossing zoeken tijdens een bemiddelingsgesprek

 

Na melding bij de coördinator komen twee vrijwillige bemiddelaars bij jou thuis om uw kant van het verhaal te horen. Zo snel mogelijk daarna bellen zij aan bij de buren om te vragen of zij bereid zijn samen met jou naar een oplossing te zoeken.
Als jouw buren dit willen, ontmoeten jullie elkaar op een later tijdstip op 'neutraal' terrein – meestal een buurcentrum – om met elkaar een gezamenlijke oplossing te bedenken.

 

De bemiddelaars leiden dit gesprek op een neutrale manier. Zij kiezen nooit partij.

 

De spelregels:

  • Jullie treden elkaar met respect tegemoet.
  • Jullie zijn beiden bereid om water bij de wijn te doen.
  • Er wordt niet gevloekt, geschreeuwd of gedreigd.
  • Wat besproken wordt, blijft aan tafel.
  • Jullie houden je aan de afspraken die in het gesprek zijn gemaakt.

 

Evaluatie
Een paar weken na het gesprek bellen de bemiddelaars zowel jou als de buren om te vragen hoe de situatie nu is. Als daar behoefte aan is, kan er nog een eindgesprek worden gevoerd.

 

Privacy

Wij vinden jouw privacy belangrijk. Wij werken volgens de richtlijnen van het CCV, de landelijke organisatie voor Buurtbemiddeling (Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid). Wil je hier meer over weten? Klik dan hier.

 

Contactformulier

 

Wil je dat wij contact met je opnemen? Vul dan hier jouw gegevens in.

 

Datum:

 

Naam:

 

Straat:

 

Huisnummer:

 

Postcode:

 

E-mail:

 

Telefoon:

 

Probleem:

 

 

 

 

Vrijwilliger bij Buurtbemiddeling Almere worden

We zijn altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers!

Klik hier voor meer informatie.



Copyright De Schoor 2024