Nieuws > Schulden? Wat kan je doen?

PLANgroep
PLANgroep is bereikbaar voor nieuwe aanmeldingen, vragen over schuldhulpverlening, schulden en andere financiële zaken. De open inloopspreekuren zijn helaas vervallen maar de dienstverlening gaat gewoon door.

Mensen kunnen zich aanmelden via het contactformulier op het webloket plangroeponline.nl/almere. PLANgroep neemt dan binnen twee dagen contact met op. De gesprekken gaan via de telefoon of video-bellen.

Vragen?
(036)  539 59 50 - tijdens kantooruren
of via de e-mail: almere@plangroep.nl

Maatwerk Ondersteuning Schuldstabilisatie (MOSS)
Zowel de instroom van nieuwe cliënten als de ondersteuning van alle bestaande cliënten gaat door, zei het op afstand. De Maatwerkers Ondersteuning Schuldstabilisatie werken allemaal vanuit huis en zijn voor cliënten en partners in de stad goed te bereiken op hun mail en mobiele telefoon. Alleen in geval van nood (huisvesting / geen inkomen) is er een fysieke afspraak mogelijk als andere oplossingen niet voorliggend zijn.

Sociaal Raadslieden
Het secretariaat op de Haagbeukweg is fysiek gesloten tot 1 juni maar de Sociaal Raadlieden zetten hun werkzaamheden voort vanuit huis. Inwoners en partners in de stad kunnen het secretariaat van de Sociaal Raadslieden bellen op 06 1349 6926, maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 12.00 uur en 14.00 tot 16.00 uur.

Ook kunnen alle vragen op sociaal juridisch gebied gesteld worden via sr@deschoor.nl 

De dossiers van bestaande cliënten blijven gewoon doorlopen. Alleen in geval van echte nood (huisvesting / geen inkomen) vinden er fysieke afspraken plaats.

TOSS spreekuren
Deze vervallen tot in elk geval 1 juni. De maatwerkers, sociaal raadslieden stemmen per stadsdeel hun samenwerking af op lopende en nieuwe dossiers. Op dit moment is er geen inzet vanuit de Humanitas budgetmaatjes mogelijk.

Budgetmaatjes Humanitas
Tot nader order is er geen inzet van vrijwilligers waar direct contact met inwoners is. Samen met enkele partners in de stad wordt er gekeken hoe dit gemis op een andere wijze ingevuld kan worden. (wijkteams/schuldhulp)

Vroeg Eropaf
Er vinden momenteel geen huisbezoeken plaats in het kader van Vroeg Eropaf. Deze zijn vervangen door een outreachende telefonische benadering door de collega’s van MOSS en PLANgroep.

Vitens
Gedurende de coronacrisis worden er geen klanten afgesloten van het drinkwater. Dit geldt voor de periode waarin de overheidsmaatregelen van kracht zijn. Ook legt Vitens geen fysieke incasso-bezoeken meer af. Wel probeert Vitens de klant via telefoon of andere kanalen te bereiken.  Klanten kunnen gebruik maken van de reguliere mogelijkheden tot uitstel van betaling of een betalings-regeling.

Sociaal-juridische vragen
Een reeds getekende arbeidsovereenkomst die niet meer doorgaat vanwege corona? Almeerders met (sociaal)juridische problemen kunnen hun problemen/vragen via de website van de Wetswinkel indienen en worden dan door een van de juristen gebeld. Klik hier voor meer informatie. 

 



© De Schoor, Welzijn in Almere | Haagbeukweg 153 | Postbus 1220 | 1300 BE Almere | Telefoon 036 - 52 78 500 | E-mail: info@deschoor.nl